راههایی سریع برای لاغر شدن و لاغر کردن شکم و اندام بدن به همراه رژیم های لاغری و براتون در طی یک مطلب جمع آوری کردیم امیدواریم که قابل توجه شما سروران قرار بگیرد. در ابتدا به تعریف چاقی میپردازیم و انواع آن میپردازیم باید بدانید همان طوری که افزایش وزن به صورت تدریجی صورت می گیرد، کاهش وزن هم باید به صورت تدریجی و اصولی صورت گیرد. کاهش یک کیلو در هفته، ایده آل می باشد.
بنابراین کسانی که اقدام به کاهش وزن سریع می کنند، مطمئن باشند خیلی سریع وزنشان بر خواهد گشت. برای درمان کاهش وزن و لاغر شدن به پزشکان، متخصصان و کارشناسان این رشته اعتماد کنید. قبل از این که تمام راه ها را بروید و نتیجه ای نگیرید، قبل از این که هزینه هنگفتی را صرف آن کنید، قبل از آن که دچار عوارض جبران ناپذیر شوید، حتما مشورت کنید.

چاقی چیست؟
به طور کلی چاقی عبارت است از عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی، که با ذخیره بیش از حد چربی نمایان می شود. در حقیقت برای تجمع چربی در بدن هیچ ظرفیت محدود و معینی وجود ندارد و وقتی که ذخایر سلول های چربی اشباع می شود (هر سلول چربی قادر به ذخیره کردن ? میکروگرم چربی است) بدن شروع به افزایش تعداد سلول های چربی می کند که تعداد سلول ها هیچ گاه کم نخواهد شد، بلکه فقط پُر و خالی می شوند.
به همین دلیل لاغر شدن فردی که فقط ظرفیت سلول هایش افزایش یافته است، یعنی از چربی اشباع شده است خیلی ساده تر است از کسی که تعداد سلول های چربی در بدن او اضافه شده است .
جالب است بدانید که نه تنها مقدار چاقی بلکه محل توزیع و تجمع چربی در بدن نیز می تواند در مشخص کردن خطر ابتلا به بیماری های وابسته به چاقی مؤثر باشد.
● انواع چاقی :
۱) نوعی از آن چربی زیرپوستی در ناحیه تنه یا شکم جمع می شود که به آن چاقی آندروئید یا چاقی مردانه می گویند و نام دیگر آن "چاقی سیب شکل" است.
۲) نوع دوم چاقی، چربی زیرپوستی در ناحیه باسن و ران به مقدار زیاد تجمع می یابد که به آن چاقی ژینوئید یا چاقی زنانه می گویند و نام دیگر آن "چاقی گلابی شکل" است.
چاقی مردانه با افزایش خطر فشارخون بال ا، بیماری های قلب و عروق و دیابت غیروابسته به انسولین ارتباط دارد.
وزن ایده آل عبارت است از وزنی که در این حالت، شرایط ابتلا به بیماری ها وجود ندارد، چه بیماری های وابسته به چاقی و چه اختلالات ناشی از لاغری بیش از حد (مانند سرگیجه، ضعف جسمانی و ریزش مو ) و در این وضعیت حداکثر طول عمر برای افراد پیش بینی می شود. این وزن را اصطلاحاً وزن سالم بدن می گویند.


ادامه مطلب را برای دانستن نکات بیشتر بخوانید


تاثیرات رژیم غذائی بر بدن

در طول انجام رژیم، ممکن است پاره ای مشکلات به وجود آید. جهت رفع یا کاهش آنها به توصیه های زیر توجه کنید:
۱) سر درد و سرگیجه:
ممکن است در طی روز به دلیل کاهش قند خون، فرد دچار سردرد و سرگیجه شود که در این مواقع بهتر است یک حبه قند یا یک عدد بیسکویت ساقه طلایی یا یک قاشق چایخوری عسل همراه با یک لیوان آب یا چای مصرف کنید.
۲) افت فشار خون:
در این زمان، یک لیوان بزرگ آب همراه یک حبه قند و دو سوم قاشق چایخوری نمک در آن حل کرده و میل نمایید تا افت فشار خون شما جبران شود.
۳) در طی رژیم ممکن است فرد دچار یبوست شود:
گفتنی است خوردن سبزی و کاهو نقش مهمی در جلوگیری از یبوست دارد.
امروزه چاقی میلیون ها انسان را گریبانگیر خود کرده است. چاقی یک روند تدریجی است که شاید برای خود فرد محسوس نباشد، شاید گوشزد دیگران یا چاقی بیش از حد، او را متوجه وزن خودش کند، بنابراین وقتی تصمیم به کاهش وزن و لاغر شدن می گیرد، دوست دارد معجزه ای رخ دهد و در مدت خیلی کوتاه وزنش را به شکل ایده آل در آورد. بنابراین اول به عطاری محل مراجعه می کند و درخواست داروها و معجون های لاغر کننده می کند.
آنها را مصرف می کند، نتیجه ای نمی گیرد، بعد به داروخانه می رود، داروهای گران قیمت می خرد، در مدت کوتاهی وزن پایین می آید اما دوباره وزنش بر می گردد، همان طور که قبلا گفتم تمام روش های لاغری را تجربه می کند اما به آرزوی خود یعنی رسیدن به وزن ایده آل به شکل معجزه نمی رسد، بنابراین خسته می شود و از فکر لاغر شدن بیرون می آید و تصور می کند کاهش وزن و لاغر شدن، غیر ممکن است اما امروزه بعضی از بیماران هوشیار بوده و برای درمان چاقی به مراکز علمی مراجعه می کنند و خواهان کاهش وزن به شکل علمی و تدریجی هستند و در طی روند لاغری، هیچ گونه آسیب و صدمه ای به آنها وراد نمی شود.
عده ای از افراد، پس از مدتی که رژیم می گیرند، ناگهان دلسرد می شوند و به عبارتی در درمان چاقی خود با شکست مواجه می شوند که ما به آن "شکست درمانی" می گوییم. چه عللی باعث چنین اتفاقی می شود? بخوانید:
۱) عجله در کاهش وزن
۲) تاثیر اطرافیان:
یک سری افراد از روی دلسوزی و بیشتر افراد از روی حسادت، مکرر به فرد رژیم گیرنده گوشزد می کنند که زشت شدی، ضعیف شدی، دور چشمت گود افتاده و ... این گفته ها باعث تاثیر روی فرد رژیم گیرنده می شود و باعث می شود تا از ادامه گرفتن رژیم خودداری کند.
۳) مهمانی:
یکی از علت هایی که باعث جلوگیری از روند رژیم غذایی می شود گرفتن مهمانی یا رفتن به مهمانی است. معمولا خانم ها هنگامی که در مهمانی هستند نمی خواهند کسی از گرفتن رژیم غذاییشان آگاه شود بنابراین بالاجبار رژیم خود را شکسته و غذای غیر رژیمی مصرف می کنند.
۴) خستگی:
فرد رژیم گیرنده، وقتی چند ماه رژیم می گیرد از غذاهای رژیمی و به قول خودش بی مزه خسته می شود و دیگر علاقه مند نیست تا این غذاها را مصرف کند اما باید متوجه باشد که ارزش غذا به مزه آن نیست. بلکه ارزش غذا به محتوای آن می باشد. بنابراین غذاها را بر اساس محتوای آن مصرف کنید.
۵) ناهماهنگی:
بعضی از بیماران نمی توانند جدا از دیگر اعضای خانواده غذای ویژه ای برای خود درست کنند بنابراین از ادامه روند رژیم غذایی خودداری می کنند.
۶) مسافرت:
مسافرت و انتقال از خانه خود مشکلاتی به دنبال دارد که فرد رژیم گیرنده دچار آنها می شود که عدم دسترسی به غذاهای توصیه شده یکی از آنها می باشد.
به کلیه افراد چاق توصیه می کنیم سعی کنند از ادامه روند رژیم غذایی خسته نشوند، تحت تاثیر حرف دیگران قرار نگیرند و تا رسیدن به وزن ایده آل، دست از تلاش و کوشش بر ندارند.
به یاد داشته باشید: "چاقی مشکلات زیادی را به دنبال دارد که یکی از آنها ضربات روحی است که باعث می شود شما منزوی شوید،هرگز فراموش نکنید، چاقی بیماری های زیادی را به دنبال خود دارد، قبل از آن که مبتلا به بیماری خاصی شوید، خود را لاغرکنید و نرسد روزی که مبتلا به بیماری خاصی شوید، آن وقت بگویید حاضرم همه زندگی ام را بفروشم تا بیماری ام را معالجه کنم."
۷) عدم تنوع غذایی در رژیم:
کاهش تنوع غذایی و خوردن غذای تکراری، باعث کاهش اشتها می شود، بنابراین کاهش تنوع در رژیم غذایی ممکن است، باعث ایجاد خستگی در بعضی از بیماران شود، بنابراین بیماران متوجه باشند، کاهش تنوع غذایی، علمی بوده و از ادامه رژیم منصرف نشوند.

منبع : مجله خانواده سبز
http://vista.ir/article/256035/%D8%AA%D9%BE%D9%84-%D9%85%D9%BE%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF

چگونه رژیم لاغری بگیریم


همانطور که می دانید، مشکل تغذیه ای امروز مردم جامعه ما چاقی است که در میان قشر جوان و حتی کودکان ما نیز سیر صعودی پیدا کرده است.
از این رو، استفاده از رژیم های لاغری گوناگون جان تازه ای یافته است. از سوی دیگر، بیشتر افرادی که به مطب متخصصان تغذیه مراجعه می کنند، بعد از امتحان کردن رژیم های لاغری رنگارنگ و روش های عجیب و غریب به یک رژیم لاغری اصولی روی می آورند.
به این دلیل است که میزان نتیجه گیری و سرعت لاغر شدن آنها با هم تفاوت پیدا می کند. از این رو توصیه می شود، افراد کاهش وزن شان را به هیچ عنوان با یکدیگر مقایسه نکنند، زیرا این تفاوت داشتن ها، به طور کامل طبیعی است.
افراد قبل از شروع رژیم لاغری شان باید بدانند که بدن آنها مانند یک قلک می ماند.
همانطور که همه ما می دانیم اگر روزانه ۵ تومان وارد قلک کنیم بعد از مدتی مقداری پول در آن جمع می شود. بدن ما نیز به همین ترتیب است.
اگر حتی ۵۰ کالری بیش از نیاز روزانه دریافت شود، می تواند به بافت چربی افزوده گردد و چاقی را به همراه داشته باشد. به طور کلی، چاقی یک مشکل خزنده بوده و با گذشت زمان طولانی ایجاد می شود. به این ترتیب که اگر فرد فقط ۱۰۰ کالری که معادل ۱۰ تا ۱۱ بادام، یک و نیم کف دست نان یا یک لیوان شیر است، بیشتر از نیاز دریافت کند، در هر روز ۱۰ گرم به وزنش افزوده شده و در سال به سه کیلوگرم خواهد رسید و بعد از ۵ سال با ۱۰ کیلوگرم وزن اضافی رو به رو خواهد شد. پس چاقی یک روزه ایجاد نشده که یک روزه هم درمان شود.
مهم ترین نکته ای که افراد باید در حین پیروی از برنامه غذایی جدیدشان به آن آگاه باشند، آن است که در طول رژیم گرفتن، عادت های غذایی نادرست خود را اصلاح کنند، زیرا در صورت عدم تغییر به محض قطع رژیم کم کالری، دوباره به همان وضعیت قبلی برخواهند گشت و چاقی دوباره آغاز خواهد شد که این بار مشکل تر از قبل برطرف می شود.
نکته دیگر آن است که عده ای تصور می کنند که میوه چاق کننده نیست یا گوشت انرژی ندارد، در حالی که حتی یک عدد سیب متوسط ۶۰ کالری انرژی دارد و اگر همین ۶۰ کالری مازاد بر انرژی مورد نیاز دریافت شود، می تواند چاقی را به همراه داشته باشد. از این رو خوردن میوه هم به طور آزاد می تواند زمینه ساز بروز چاقی را فراهم آورد، پس بدانید که خوردن هر یک از موادغذایی اندازه ای دارد.

منبع : روزنامه ایران ورزشی

برای شام چی بخوریم تا لاغر شویم

می‌خواهیم‌ به‌ اختصار چند نمونه‌ از غذاهایی‌كه‌ مصرفشان‌ در وعده‌ غذایی‌ شام‌ می‌تواندانرژی‌ كافی‌ را تامین‌ نموده‌ و عوارض‌ چندانی‌ راهمچون‌ سنگینی‌ و نفخ‌ شكمی‌ و افزایش‌ چربی‌خون‌ به‌ دنبال‌ نداشته‌ باشد خدمتتان‌ معرفی‌نماییم‌.
▪ سالاد با روغن‌ زیتون‌ كم‌ و آب‌ لیمو با یك‌ تادو عدد تخم‌ مرغ‌ آب‌ پز.
▪ یك‌ یا دو میوه‌ خام‌ و چند میوه‌ خشك‌ مثل‌خرما، انجیر.
▪ یك‌ چهارم‌ لیتر شیركم‌ چربی‌ همراه‌ دوعدد خرما.
▪ چهار تا پنج‌ برش‌ كدوی‌ آب‌ پز یا (كم‌ سرخ‌شده‌ و تفت‌ داده‌ شده‌) همراه‌ ماست‌ كم‌ چربی‌
▪ مرغ‌ آب‌ پز شده‌ بدون‌ چربی‌ همراه‌هویج‌ آب‌ پز شده‌ بدون‌ نان‌ و برنج‌.
▪ یك‌ تا دو عدد سیب‌ زمینی‌ آب‌ پز متوسطبدون‌ نمك‌ و ماده‌ چربی‌ دار (مانند سس‌ مایونز).
▪ اسفناج‌ آب‌ پز به‌ اضافه‌ ماست‌ بدون‌ چربی‌

منبع : مجله خانواده سبز